Tietoa meistä

Mikä MLL?

Tiesitkö, että Mannerheimin lastensuojeluliitto on perustettu jo vuonna 1920? Kuusamon paikallisyhdistys on perustettu muutama vuosi sen jälkeen, 1924. MLL:n työllä on ollut jo varhaisessa vaiheessa merkittävä vaikutus suomalaisten lasten ja perheiden hyvinvointiin. Esimerkiksi neuvolatoiminta ja äitiyspakkaukset ovat syntyneet järjestön toiminnan myötä.

Lisää tietoa MLL:n toiminnasta ja historiasta löydät osoitteesta mll.fi

MLL Kuusamo

MLL Kuusamo on aktiivisesti järjestämässä erilaista toimintaa ja tapahtumia paikallistasolla.  Jatkuvaa toimintaa on mm. perhekahvila, joka on maksuton kohtaamispaikka lapsille ja vanhemmille sekä perheliikuntakerho joka kannustaa lapsia ja vanhempia liikkumaan yhdessä. Pyrimme myös mahdollistamaan maksuttomia koulutuksia esimerkiksi tukemaan vanhempien jaksamista ja lasten ja vanhempien välistä kohtaamista. Jos sinulla on koulutusehdotuksia, kerrothan meille ideasi.

Jäsenedut

Jäsenyydelläsi tuet tärkeää toimintaa lasten ja perheiden hyväksi.  Alle 18-vuotiaiden jäsenyys on maksutonta, mutta tärkeää yhdistyksellemme. Muistathan liittää myös lapsesi jäseneksi. Toiminnan ja tapahtumien suunnittelua helpottaa tieto siitä, minkä ikäisiä lapsijäseniä yhdistyksessämme on.

Hyvänmielen lisäksi hyödyt jäsenyydestäsi monin tavoin. MLL:n jäsenkortilla saat useita valtakunnallisia etuja. Lisäksi saat neljä kertaa vuodessa ilmestyvän Lapsemme -lehden kotiisi. MLL Kuusamon paikallisyhdistyksen järjestämät tapahtumat ovat jäsenelle useimmiten ilmaisia.

Lastentarvikevuokraus

Kantovälineitä löytyy liinoja sekä reppuja. Laina-aika on kaksi viikkoa ja hinta 7€, jäsenelle 5€. Kantovälineen lainaaminen on mainio tapa tutustua ergonomisiin kantovälineisiin! Saat meiltä vinkkejä liinan käyttöön.

Matkasänky 5 €/pv tai 15 €/vko, jäsenelle hinta on 5 €/pv tai 10 €/vko.

Syöttötuoli 5 €/pv tai 15 €/vko, jäsenelle hinta on 5 €/pv tai 10 €/vko.

Sitteri 5€/vko

Turvavyöistuin, turvaistuin tai turvakaukalo 5 €/pv tai 25 €/vko, jäsenelle hinta on 5 €/pv tai 20 €/vko.

Turvavyöistuin 15-36kg: Britax Römer Discovery SL

Turvaistuin 9-25kg: Axkid Wolmax ja Axkid Rekid

Turvakaukalo 0-13kg: Maxi-Cosi Cabriofix

Lastentarvikkeita voit kysellä osoitteesta: mll.kuusamo@gmail.com.

⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠

Kantoliinassa voi ottaa päiväunet. Kuva: Linda Sainio
Liittymällä Kannustajaksi tuet yhdistyksen toimintaa helposti ja kerrytät samalla omia bonuksiasi!